در این مقاله، ما با نحوه طراحی بازی کازینو در کلاس جهانی آشنا خواهیم شد. جالب است بدانید که اگر یک بازی کازینو طراحی کنید، می توانید پول بسیاری خوبی بدست آورید. برای ورود به دنیای شرط بندی و کسب سود از این طریق، همیشه نیازی به بازی کردن و پول خرج کردن ندارید. بلکه می توانید از توانایی که دارید، در جهت سرگرمی سازی استفاده کرده و مبالغ بسیار خوبی بدست بیاوید.
کار راجر اسنو به عنوان طراح بازی کازینو با باز کردن یک صورتحساب آغاز شد. او در حال کار در کازینو میراژ بود که یک چک 2000 دلاری از شرکت Shuffle Master برای یک بازی به نام Let it Ride دریافت کرد. این مرد از آن زمان به عنوان معاون اجرایی و مدیر تولید شرکت سرگرمی بازی SHFL Entertainment، که قبلاً به عنوان Shuffle Master شناخته می شد، شروع به کار کرد.
آقای اسنو با دیدن این چک کاملاً متعجب شد. زیرا از یک طرف یک شرکت مالک بازی بود اما از طرف دیگر کازینو هزینه آن را پرداخت کرد. وقتی اسنو متوجه شد که کازینو میراژ و سایر کازینوها برای هر میز بازی که او طراحی کرده 20000 دلار می پردازند، تصمیم گرفت راهی برای انجام همین کار بیابد. او در سال 2000 در Shuffle Master شروع به کار کرد. در آن زمان هیچکس در شرکت نبود که بازیها را طراحی کند.
بنابراین اسنو شانس خود را در آن امتحان کرد. اولین بازی او یک نسخه جدید از بازی پوکر چهار کارتی بود که از آن زمان به یکی از موفق ترین بازی ها در تاریخ شرکت تبدیل شده است. بازیهای رومیزی که آقای اسنو ایجاد کرده است، مشابه ماشینهای اسلات، اما بر اساس فرمولهای ریاضی است. با این حال، اسنو، که قبلا روزنامهنگار بود، در ریاضیات خیلی خوب نیست.
پس او، با ریاضیدانی به نام الیوت فروم کار کرد و تصمیم گرفت دانش خود را در صنعت شرط بندی به کار گیرد. او راه پدرش، لنی فروم، که دانشمند هسته ای بود را دنبال کرد، اما ما از او به عنوان پدرخوانده پوکر ویدیویی یاد می کنیم. اسنو و فروم به طور مشترک بازی های: Ultimate Texas Hold ‘Em، Four Card Poker، Crazy 4 Poker و Dragon Bonus را طراحی کرده و توسعه دادند.
برای اینکار نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، بلکه باید سرگرمی سازی را بلد باشید. مانند برخی مجریان تلویزیون، یوتیوبرها و شاخ های اینستاگرام که محتوا و برنامه های پر بیننده می سازند یا طراحانی که بازی های عالی را می سازند. متأسفانه، هیچ دوره ای برای طراحی بازی کازینو وجود ندارد که بتوانید برای آن درخواست بدهید. ولی افراد زیادی در حال تلاش برای ایجاد بازی های کازینوی جدید هستند.
هیچ پروتکل استانداردی هم برای اینکار وجود ندارد. شما فقط در آن می افتید! برخی از بازیسازان ادعا میکنند که این اتفاق برای آنها افتاده است، مثلاً وقتی زیر دوش ایستادهاند، ناگهان ایدهای درخشان به سراغشان میآید. با این حال، همه اینطور کار نمی کنند. هر توسعهدهنده بازی دارای لحظات الهامی نیست. بعضیها مثل راجر اسنو مینشینند و سعی میکنند ایدههایی را مطرح کنند.
او به خود ضربالاجلهایی میدهد مانند اینکه از ظهر تا سه روز بعد یک بازی جدید ارائه کند. این یک فرآیند نسبتا خسته کننده است، اما در بسیاری از حرفه های دیگر نیز اتفاق می افتد. برخی از آخرین کارهای او عبارتند از بازی House Money Blackjack، که نسخه توسعه یافته ای از بازی بلک جک سنتی است.
در آخرین بازی که اسنو طراحی کرد و نسخه جدید بلک جک است، شما می توانید انتخاب کنید که سودتان را جمع آوری کنید یا آن را دوباره به شرط اصلی اضافه کنید. او شرط بندی های جانبی بلک جک را مطالعه کرد و از خود پرسید که مردم چه کاری نمی توانند با آنها انجام دهند؟ او متوجه شد که در هر صورت، شما نمی توانید آن را به شرط بندی اصلی خود اضافه کنید. به این ترتیب او به این ایده رسید.
این بازی یکی از محبوب ترین محصولات در تاریخ کمپانی SHFL Entertainment است. دیگر بازی جدید وی، Face Up Stud Poker است. او نشست و از خود پرسید که چه کاری می تواند انجام دهد که با آنچه قبلا انجام داده متفاوت است. روش او این است که به دنبال چیزی باشد که قبلا انجام نشده است. همانطور که می بینید، در صورتی می توانید یک بازی کازینوی جدید طراحی کنید که قوانین و معایب سایرین را بدانید.
چیزی وجود دارد که مردم در مورد این تجارت نمیفهمند، آن هم احتمال موفقیت کم یک بازی است. هیچ آماری در این مورد وجود ندارد، اما از هر صد بازی که هر سال به کازینوها راه پیدا می کند، تنها یک بازی زنده می ماند. به همین دلیل اسنو خود را خوش شانس می داند که اولین بازی او که (پوکر 4 کارتی) بود، به یکی از بهترین بازی های تمام دوران تبدیل شد. اگر موفقیت آمیز نبود، او احتمالاً اینکار را رها می کرد.
نحوه طراحی بازی کازینو در کلاس جهانی
البته آقای اسنو همیشه ایده های طلایی نداشت. مثلا او یک بازی طراحی کرد که نام وحشتناکی داشت. اسمش Pai Wow Bonus بود. این یک نسخه از بازی پای گو پوکر بود. در پوکر پای گو، 53 کارت روی میز وجود دارد و 49 کارت، بدون توجه به تعداد بازیکنان روی میز پخش می شود. با این حال، چهار کارت همیشه باقی می ماند. Pai Wow Bonus یک بازی برای این چهار کارت بود.
این طراحی بازی، همچنین یک بازی به نام (شکار خرگوش) داشت که اخیراً حذف شد. این یک بازی پوکر پنج کارتی استاندارد بود، اما میتوانستید یک کارت اضافی هم بگیرید. بازی در مرحله آزمایشی خوب کار کرد و آنها فکر می کردند که بسیار موفق خواهند بود. آنها حتی تی شرت های تبلیغاتی می ساختند که در نهایت تبدیل به پارچه های کارواش می شد. اما در نهایت این بازی شکست خورد.
بازیکنانی که قمار را جدی می گیرند از این نوع بازی ها که شکست خورده اند، دوری می کنند. دلیل آن این است که قماربازان در برابر یک مزیت آماری بازی می کنند. این یک فرمول ریاضی تزلزل ناپذیر است که نمی توان آن را شکست داد. فراموش نکنید که خانه همیشه برنده است! ممکن است برای یک ساعت، یک روز یا یک هفته برنده شوید. با این حال، هر چه بیشتر بازی کنید، احتمال شکست شما بیشتر می شود.
این همان چیزی است که ما به آن قمار میگوییم! دلیل موفقیت اولین بازی اسنو، این بود که افراد زیادی میخواستند بازیکن پوکر باشند. با این حال، دنیای پوکر، ان دنیای پر زرق و برقی نیست که در تلویزیون می بینید. در این بازی اگر ندانید چه کار می کنید می توانید خیلی سریع بازنده شوید. این بازی می تواند بسیار یکنواخت و کسل کننده و یا با اکشن زیاد باشد. بنابراین بازی خسته کننده همیشه شکست می خورد!
اگر میخواهید یک طراح بازی های کازینویی شوید، بهترین توصیه در مورد نحوه طراحی بازی کازینو در کلاس جهانی این است که به دنبال چیزی هیجانانگیز باشید. کمپانی SHFL Entertainment بازی هایی را توسعه می دهد که منحصر به فرد هستند و احتمال ریاضی خاصی را ارائه می دهند. شما می توانید خیلی سریع برنده شوید یا ببازید. بازی هایی وجود دارند که در آن ها برای برنده شدن باید پول زیادی را به خطر بیندازید.
بسیاری از بازی سازان موفق، به خوبی به همه چیز فکر میکردند. اما ایدههای آنها برای قماربازان بسیار زیاد بود. آنها مرتکب این خطا می شوند که بازی های خود را بیش از حد پیچیده کنند. به خاطر داشته باشید که اکثر قماربازها افراد متوسطی هستند و گاهی اوقات در زمان بازی کمی مست هستند. بازی های موفق نیاز به کمی پیچیدگی دارند و باید جالب باشند. بازیکن هم باید بتواند دلیل برد یا باخت را درک کند.
به طور خلاصه، برای شروع طراحی بازی یک کازینو جدید، شما نیاز به دانش در مورد قوانین آنها دارید. سپس سعی کنید نقاط ضعف آنها را پیدا کنید و دریابید که چگونه آنها را برگردانید. نکته این است که یک بازی جدید طراحی کنید که به اندازه کافی چالش برانگیز باشد تا توجه را جلب کند اما به اندازه کافی ساده باشد تا همه بتوانند ایده را درک کنند. مثل بازی انفجار که تمام این موارد را در خود جای داده است.