سایت های پوکر آنلاین برای جلوگیری از انواع تقلب باید سطح ایمنی خود را بالا ببرند. هجوم ربات ها، تبانی و چند حسابداری به طور سنتی در کانون توجه قرار گرفته است، زیرا هر دوی این روش ها به بازیکنان مزیت ناعادلانه ای می دهند. اما اخیراً، رباتها به موضوع اصلی در سایتهای پوکر تبدیل شدهاند. مشکل آنقدر بد است که برخی از بازیکنان اکنون در مورد پوکر آنلاین مردد هستند.
پوکر ربات یک برنامه کامپیوتری است که برای بازی پوکر آنلاین ساخته شده است. این برنامه ها بر اساس مفاهیم خاص ریاضی و تئوری بازی ها با هدف نهایی اتخاذ بهترین تصمیمات بلند مدت عمل می کنند. یک ربات فقط به اندازه دانش برنامه نویسش در مورد پوکر و تئوری بازی خوب است. بنابراین، این برنامه ها می توانند از نظر سطح مهارت متفاوت باشند. برخلاف انسان، رباتهای پوکر در «خواندن» حریفان مشکل دارند.
آنها در عوض از بازی سیستماتیک در تلاش برای شکست دادن حریفان استفاده می کنند. رباتهای پوکر بهویژه با ساختار شرطبندی محدود، که شرطبندی را به مقدار مشخصی در هر خیابان محدود میکند، موفق هستند. در مقابل، پوکر بدون محدودیت، اطلاعات ناقص تری دارد و تا حد زیادی به خواندن ها متکی است. با این حال، رباتهای مدرن امروزه آنقدر خوب برنامهریزی شدهاند که قادر به درک این اطلاعات ناقص هستند.
ربات ها زمانی در دنیای پوکر آنلاین تازگی داشتند. کسانی که آنها را برنامه ریزی می کردند اغلب قصد داشتند ببینند که خلاقیت های رایانه ای آنها چگونه می تواند در برابر بازیکنان انسانی عمل کند. اولین ربات های پوکر یک تهدید جدی در نظر گرفته نمی شدند. اما کمی بعد، ربات ها شروع به تبدیل شدن به یک تجارت بزرگ کردند. بازیکنان به برنامه نویسان پول می دادند تا برای آنها ربات بسازند یا حتی خودشان طراحی کنند.
این برنامه های جدیدتر توانستند به طور منظم بازیکنان میزهای تگزاس هولدم را شکست دهند. رباتها امروزی آنقدر پیشرفته شدهاند که اساساً محدودیتی ندارند. با این حال، باز هم، پوکر بدون لیمیت پیچیدگی های بیشتری نسبت به نسخه لیمیت دارد. ربات ها در زمان های اخیر شکاف هایی را در این مفاهیم ایجاد کرده اند. آنها اکنون حتی قادر به شکست دادن حرفه ای ها هستند.
بیشتر بخوانید: روش تقلب در پوکر آنلاین + راه های شناسایی سریع
در دهه گذشته، دپارتمان های برنامه نویسی دانشگاه ها علاقه خاصی به پوکر داشته اند. آنها هوش مصنوعی (AI) مختلفی را توسعه داده اند که می تواند بازی را در سطح بالایی انجام دهد. هدف آنها طراحی ابررایانه ای نیست که بتواند سود زیادی برای پوکر داشته باشد. در عوض، چنین دانشگاههایی صرفاً از این بازی بهعنوان میدان آزمایشی برای چیزهای بزرگتر (مانند پزشکی، بازیهای جنگی) استفاده میکنند.
اولین تلاش های دانشگاه ها قادر به شکست دادن حرفه ای های سطح بالا نبود. با این حال، زمانی که دانشگاه کارنگی ملون لیبراتوس را توسعه داد، همه اینها تغییر کرد. Claudico از CMU در سال 2015 با گروهی از هولدم های حرفه ای بدون محدودیت به رهبری داگ پولک روبرو شد. به لطف بازی غالب پولک، تیم توانست در چالش ماشین در مقابل انسان پیروز شود.
با این حال، Carnegie Mellon برخی ارتقاها را انجام داد و با یک ربات اصلاحشده در سال 2017 بازگشت. لیبراتوس در مواجهه با تیمی متشکل از جیمی چو، جیسون لس، دونگ کیم و دانیل مکآولی، در مجموع 120000 دست پیروز شد. در زیر می بینید که هر ربات چقدر حریف انسانی را شکست داده است:
دونگ کیم: -85649 دلار
دنیل مک آلی: -277657 دلار
جیمی چو: -522857 دلار
جیسون لس: -880087 دلار
یکی از دلایلی که لیبراتوس به راحتی برنده شد این است که توانایی بهبود بازی خود را دارد. هوش مصنوعی بازی خود را از جلسه قبل تجزیه و تحلیل کرد و یاد گرفت که چگونه بهتر شود. این را در مقابل بازیکنان انسانی قرار دهید که به استراحت نیاز دارند و نمیتوانند ساعتهای زیادی را به بهبود پس از جلسات طولانی اختصاص دهند. کیم به دشواری رقابت با این ربات فوق العاده اشاره کرد.
«تا امروز نفهمیدم چقدر خوب بود. احساس میکردم دارم با کسی بازی میکنم که تقلب میکند، مثل اینکه میتواند کارتهای من را ببیند. من آن را به تقلب متهم نمی کنم. همین خوب بود.» لیبراتوس با نرخ 14.7 بیگ بلایند در هر 100 دست برنده شد. این یک نرخ برد خیره کننده در خرد است، چه رسد به اینکه در برابر بهترین بازیکنان جهان در ریسک های بالاتر.
تعداد کمی از ربات های پوکر به خوبی لیبراتوس هستند. اما بسیاری از آنها به اندازه کافی مهارت دارند تا جایی که جهان پوکر از آنها متنفر است. در اینجا چند دلیل خاص برای اینکه چرا ربات ها تا این حد مورد پسند نیستند آورده شده است. اول اینکه مدت زمانی که یک نفر می تواند پوکر آنلاین بازی کند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، به طور کلی، اکثر بازیکنان نمی توانند بیش از چهار تا پنج ساعت کار کنند.
ربات ها متفاوت هستند زیرا صرفاً برنامه های رایانه ای هستند. آنها هرگز خسته نمی شوند و از نظر تئوری می توانند 24/7 بازی کنند. البته، کاربران ربات عاقل هر از گاهی از سیستم خارج می شوند تا جلسات خود را واقع بینانه جلوه دهند. به هر حال، سایتهای پوکر زمانی که سعی میکنند تشخیص دهند کاربر انسان است یا نه، چندین بار به جلسه نگاه میکنند. ربات ها معمولا بدون حواسپرتی بازی میکند.
بیشتر بخوانید: سایت پوکر بهترین سایت پوکر آنلاین + ترفند و آموزش برنده شدن در بازی پوکر
ربات ها همچنین بی احساس هستند. هر کسی هر چند وقت یکبار دچار سردرگمی می شود و باعث می شود تصمیم گیری واضح تری برای آنها دشوارتر شود. در اینجا مزیت دیگری برای ربات ها نهفته است، زیرا آنها احساساتی ندارند. بنابراین، آنها هرگز نباید نگران عصبانی شدن یا شکست ذهنی خود در هنگام قمار آنلاین پول واقعی باشند. این ربات ها همچنین ترسی از ریسک کردن ندارند.
همانطور که قبلا ذکر شد، ربات های پوکر به یکی از مشکلات بزرگ بازی تبدیل شده اند. آنها به دارندگان حساب های مربوطه در بسیاری از دسته ها برتری می دهند. جای تعجب نیست که بازیکنان از این برنامه ها شکایت کرده اند. برخی حتی به دلیل ترس از اینکه دائماً با رباتها روبرو هستند، بازی را ترک کردهاند. اتاق های خاصی مانند PokerStars با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند.
جو اینگرام در پادکست خود، به همه توصیه کرد که ACR را تا زمانی که مشکل بزرگ ربات خود را برطرف کنند تحریم کنند. با در نظر گرفتن همه چیز، سایت های پوکر بیش از هر زمان دیگری برای حذف ربات ها تلاش می کنند. برخی از بزرگترین اتاق های پوکر آنلاین جهان دارای کارمندانی هستند که به دنبال این برنامه ها هستند. متأسفانه، گرفتن هر ربات کار دشواری است. این معضل هنوز در بازی اینترنتی تا به امروز وجود دارد.